ДИРЕКЦИЯ “ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ, ИКОНОМИКА И СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ”
ОТДЕЛ “ОБЩИНСКА ИКОНОМИКА, ТРАНСПОРТ И РЕКЛАМА”
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор, съгласно Регистъра на услугите: 2100 „Издаване на разрешение за поставяне на рекламно-информационни елементи“ /код по ИМЕОН 9062/.
2. Правно основание за предоставяне на административната услуга/издаването на индивидуален административен акт:
- Чл.57 от Закона за устройство на територията;
- „Наредба за рекламната дейност на територията на Община Варна, съгласно Закона за устройство на територията“, приета от Общински съвет - Варна с решение № 989-5 (19)/05.03.1997 г., изм. и доп. с последващи негови решения, последно изменена с решение № 1856-12(36)/11,12.11.2014 г. на Общински съвет – Варна;
- "Методика за определяне на базисни наемни цени за квадратен метър рекламна площ при разполагане на рекламно-информационни елементи /РИЕ/ върху места общинска собственост на територията на община Варна", приета с решение № 475-5-2/12/05.05.2004 г. на Общински съвет – Варна, последно изменена с решение № 357-5/5/19.03.2008 г.;
- ЗМСМА и др.;
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуален административен акт – при възлагане от страна на директор на дирекция ОСИСД, услугата се изпълнява от служители в отдел „Общинска икономика, транспорт и реклама“, експерти „Реклама“. Разрешението за поставяне се утвърждава от Кмета на община Варна. При ползване на недвижими имоти – общинска собственост, за разполагане на РИЕ, се сключва договор за наем, който се утвърждава от Кмета на община Варна.
4. Информация за Центъра за административно обслужване (ЦАО):
- адрес: гр.Варна, бул. „Осми Приморски полк“ № 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: +359 52 820 800;
- работно време: от 08.00 ч. до 18.00 ч. в делнични дни, без прекъсване.
5. Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуален административен акт, срокове, изисквания и необходими документи:
Заявлението за изпълнение на услугата се подава до Кмета на община Варна в Центъра за административно обслужване, лично от заинтересованото лице или упълномощено от него лице, което се задължава да представи оригинал на пълномощно – заверено от Нотариус, като приложи копие от същото към заявлението.
Към заявлението се прилагат следните документи:
- Извадка от кадастралната карта (кадастрален план) със ситуационно решение в подходящ мащаб, указващо местоположение на трайно свързан към терена РИЕ, в обхвата на конкретен поземлен имот;
- Извадка от архитектурен проект на сграда – част фасада или покрив, с указана ситуация за разполагане на РИЕ. Придружава се с конструктивна експертиза за състоянието на носещата основа;
- Архитектурно – дизайнерски проект, фотоколажи, снимки или фрагменти от фасади, доказващи адаптация на рекламно - информационния елемент към прилежащата градска среда;
- Конструктивен проект на РИЕ с обяснителна записка, статистически изчисления, чертежи;
- При предвидено осветяване на съоръжението, се представя проект част „Електрическа“ с обяснителна записка, ел.изчисления и чертежи за ел.захранване на РИЕ;
- Документ за собственост, когато недвижимия имот (поземлен имот или сграда), където ще бъде поставен рекламно-информационният елемент, не е общинска собственост;
- Изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или сградата, където ще бъде поставен рекламно-информационният елемент, или писмен договор за наем на заетата от съоръжението площ, когато заявлението се подава от несобственик;
- При сгради с режим на етажна собственост - съгласие от собствениците, дадено по реда на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС), а за сгради, обявени за паметници на културата или в ансамбъл и след съгласуване с Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН);
- Физическите и юридически лица, собственици на рекламни съоръжения и извършващи рекламна дейност се задължават ежегодно да представят в община Варна актуално конструктивно становище, а на всеки три години конструктивна експертиза за състоянието на основата, върху което е монтиран рекламно-информационния елемент, както и за въздействието на рекламно-информационния елемент върху нея;
- Платена цена за разглеждане на проекта за РИЕ.
Искането за разполагане на РИЕ се внася за разглеждане в Комисията по реклама, назначена със заповед на Кмета на Община Варна, която съгласува предложените позиции и проекти за разполагане на РИЕ или дава мотивиран отказ за съответните позиции. При необходимост, проектът се внася за разглеждане в ЕСУТ. След изготвяне на становище от Комисията по рекламата, на заявителя се изпраща уведомление за взетото решение относно искането за одобряване на позиция за разполагане на РИЕ.
При съгласуване на представените позиции за разполагане на рекламни елементи, в зависимост от вида собственост на недвижимия имот (поземлен имот или сграда), се издава както следва:
- За частен или държавен имот: Разрешение за разполагане на РИЕ за срок от една до три години. Същото се издава на собственик, ползвател или наемател на поземлен имот, сграда или част от сграда. След изтичане срока на разрешението, с писмено изразено желание от страна на собственика на РИЕ, същото се подновява за нов срок, като за целта се представят изискуемите за изпълнение на услугата документи. Ежегодно се представя актуално конструктивно становище, а на всеки три години – конструктивна експертиза за състоянието на носещата основа и за въздействието на рекламното съоръжение върху нея.
- За общински имот:
- Разрешение за разполагане на РИЕ;
- Договор за наем за срок от една до три години, сключен между заявителя на услугата – собственик на РИЕ и Кмета на община Варна или упълномощено от него длъжностно лице.
След изтичане на срока на разрешението за разполагане на РИЕ и договора за наем, при заявено искане от страна на собственика на РИЕ, ведно с приложени изискуеми за изпълнение на услугата документи, може да се пристъпи към издаване на актуални такива, след решение на Комисията по реклама, назначена със заповед на Кмета на община Варна. Ежегодно се представя актуално конструктивно становище, а на всеки три години – конструктивна експертиза за състоянието на носещата основа и за въздействието на рекламното съоръжение върху нея.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административната услуга/издаване на индивидуален административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: Заявление по образец.
7.Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Няма законово регламентиран срок. Определя се за срок от една до три години.
10. Такса или цена на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Съгласно „Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна“, Приложение № 2 „Цени на услуги и права, предоставяни от община Варна на физически и юридически лица по чл.6, ал.2 от ЗМДТ“, срокът за разглеждане на заявленията е 30 (тридесет) дни, при назначена със заповед на Кмета на община Варна Комисия по рекламната дейност:
10.1. Съгласуване на проекти за разполагане на рекламно-информационни елементи и преместваеми съоръжения:
- До 4,00 кв.м. – 30,00 лв. за обикновена услуга – до 30 дни;
- Над 4,00 кв.м. – 100,00 лв. за обикновена услуга – до 30 дни.
За разглеждане на всяка отделна позиция, представена в пакета документи от проекта, се заплаща цена:
- До 4,00 кв.м. – 5,00 лв.;
- Над 4,00 кв.м. – 10,00 лв.
10.2. Издаване на разрешение за поставяне на рекламно – информационни елементи – 60,00 лв. Срок: до 45 дни.
10.3. Цената може да бъде заплатена по един от следните начини:
- В брой – на гише в звено за административно обслужване;
- С банкова карта – на гише в звено за административно обслужване;
- По банков път: Данните за банковата сметка са поместени в сайта на община Варна, меню „Услуги“, подменю „Банкова сметка и кодове за плащане“.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Кметът на община Варна или упълномощено от него длъжностно лице.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставяне на услугата: Съгласно чл.197 от АПК, чрез кмета на община Варна – пред Административен съд , в 14-дневен срок.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg.
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване;
- Чрез пощенска / куриерска пратка, за сметка на заявителя;
- По електронен път на e-mail.