ДИРЕКЦИЯ “ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ, ИКОНОМИКА И СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ”
ОТДЕЛ “ОБЩИНСКА ИКОНОМИКА, ТРАНСПОРТ И РЕКЛАМА”
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор, съгласно Регистъра на услугите: 2069 Издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите /код по ИМЕОН 9056/.
2. Правно основание за предоставяне на административната услуга / издаването на индивидуален административен акт:
- Чл.24а от Закона за автомобилните превози;
- Чл.24 от Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници, издадена от МТИТС, във връзка с чл.21, ал.1, т.13 от същата;
- ЗМДТ - Раздел VIII „Данък върху таксиметров превоз на пътници“;
- Чл.21 от АПК;
- ЗМСМА и др.;
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуален административен акт – при възлагане от страна на директор на дирекция ОСИСД, услугата се изпълнява от служители в отдел „Общинска икономика, транспорт и реклама“. Разрешението за таксиметров превоз на пътници се утвърждава от Кмета на община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
4. Информация за Центъра за административно обслужване (ЦАО):
- Адрес: гр.Варна, бул. „Осми Приморски полк“ № 43
- Електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- Телефон за връзка: +359 52 820 800;
- Работно време: от 08.00 ч. до 18.00 ч. в делнични дни, без прекъсване.
5. Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуален административен акт, срокове, изисквания и необходими документи:
Заявлението за изпълнение на услугата се подава до Кмета на община Варна в Центъра за административно обслужване лично от заинтересованото лице или упълномощено от него лице, което се задължава да представи оригинал на пълномощно – заверено от Нотариус, като приложи копие от същото към заявлението. В заявлението се посочва срок, за който следва да се издаде разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници, но не по-късно от края на съответната календарна година.
Към заявлението се прилагат следните документи:
- Пълномощно - копие;
- Списък с данни на лицата по чл.3, ал.2 от Наредба № 34/1999 г. – Приложение № 4б;
- Фискална касова бележка от таксиметровия апарат за всеки отделен автомобил;
- Документ за платена такса за изпълнение на услугата.
Разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници се издава за всеки отделен автомобил. Към разрешението се прилагат 2 (два) броя водоустойчиви, светлоотразителни стикери, защитени с холограма по образец с посочен номер на разрешението, валидно за съответната година.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административната услуга / издаване на индивидуален административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: Заявление по образец.
7. Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа / индивидуалния административен акт: Съгласно заявен от превозвача срок, но не по-късно от края на календарната година, за която се иска разрешението.
10. Такса или цена на услугата, включително при предоставяне по електронен път, дължим данък - основание за тяхното определяне и начини на плащане: Съгласно „Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна“, Приложение № 1 „Местни такси по решение на Общинския съвет, определени съгласно наредбата по чл.9 от ЗМДТ“, чл.24а, ал.4 от Закона за автомобилните превози, срокът за разглеждане на заявленията и издаване на съответното разрешение или отказ за издаването му, е 14-дневен, считано от датата на постъпването му в ЦАО на община Варна.
10.1. Такса за издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници, включително и 2 (два) бр. холограмни стикери:
45,00 (четиридесет и пет) лв. за всяко разрешение.
10.2. Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- В брой – на гише в звено за административно обслужване;
- С банкова карта – на гише в звено за административно обслужване;
- По банков път: Данните за банковата сметка са поместени в сайта на община Варна, меню „Услуги“, подменю „Банкова сметка и кодове за плащане“ – "Централна кооперативна банка" АД - клон Варна BIC: CECBBGSF IBAN: BG49 CECB 9790 8462 1500 00: Код на плащане 448007.
10.3. Данък върху таксиметрови превози на пътници:
На основания раздел VIII от ЗМДТ, чл.63 – чл.64 от приетата от Общински съвет – Варна Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Варна, същият е в размер на 690.00 (шестстотин и деветдесет) лв. за година. Данъкът се внася по сметка на община Варна, обявена в сайта на община Варна, меню „Услуги“, подменю „Банкова сметка и кодове за плащане“, преди получаване на издаденото разрешение по чл.24а, ал.1 от Закона за автомобилните превози.
Възстановяването на надвнесен данък по чл.64, ал.6, т.2 от Наредбата ce извършва по писмено искане на данъчно задължено лице, по реда на Данъчно - осигурителния процесуален кодекс.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Кметът на община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставяне на услугата: Съгласно чл.197 от АПК, чрез кмета на община Варна – пред Административен съд, в 14-дневен срок.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg.
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)