За обекти на техническата инфраструктура:
ДИРЕКЦИЯ „ИНЖЕНЕРНА ИНФРАСТРУКТУРА И БЛАГОУСТРОЯВАНЕ"
ОТДЕЛ „ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЕКТИ" И ОТДЕЛ „ОБЩИНСКА ИНФРАСТУКТУРА“
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2667 Одобряване на План за управление на строителните отпадъци (ПУСО) и/ или План за безопасност и здраве (ПБЗ) /код по ИМЕОН 9171/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 156б от ЗУТ
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: експерти и специалисти от дирекция ИИБ, документа се подписва от Кмет на общината или оправомощено от него длъжностно лице
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице, с нотариално заверено пълномощно, до директор на дирекция ИИБ в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
1. Копие на разрешение за строеж, влязло в сила
2. Копие на ситуация от одобрен инвестиционен проект от главния архитект на Община Варна
3. Копие на договор за изграждане на обект, публична общинска собственост (когато е приложимо)
4. Две копия от проект в обхват и съдържание, определени с Наредба №4/21.05.2001 г. на хартиен и електронен носител, в следните части:
а) Част „План за управление на строителните отпадъци” ................. бр.
б) Част „План за безопасност и здраве“ ................. бр.
в) Част „Временна организация и безопасност на движението“ ................. бр. (когато е приложимо)
5. Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице)
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
При подаване на заявлението за одобряване възложителят заплаща предварително определена такса за част ПБЗ в размер на 30 лв, а за част ПУСО в размер на 25 лв.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Планът губи правно действие, в случай че в 6-месечен срок от датата на одобряването му строителството не е започнало, както и когато разрешението за строеж е загубило правно действие
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1
Срок за изпълнение на услугата – 14 дни:
- Част ПУСО – 25 лв
- Част ПБЗ – 30 лв
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Освобождават се от такси:
Държавните и общинските органи, организациите на бюджетна издръжка, Българският Червен кръст;
Лица, заявили саниране на цели жилищни сгради, паметници на културата, с което се подобрява експлоатационната годност на съществуващата сграда и/или се удължава срока на експлоатация;
Сдружения на собственици, регистрирани по реда на Закона за управление на етажната собственост в съответната общинска администрация и в регистър БУЛСТАТ за обекти по финансиране по ОП „Регионално развитие“ посредством схема BG161РО001/1.2-01/2011 за изпълнение мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради по проект BG161РО001-1.2.01-0001 „Енергийно обновяване на българските домове“;
Заявители (физически и юридически лица), за изграждане на обекти - общинска собственост, които имат сключени с Община Варна договор за проектиране и/или договор за изграждане на обекти общинска собственост.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: съгласно Глава Х от АПК
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
*Забележка:
- Заявлението се подава за строежи след влизане в сила на разрешението за строеж и преди откриване на строителна площадка и/или преди започване на дейности по изграждане или премахване на обекти на техническата инфраструктура и благоустрояването.
- Неразделна част от ПБЗ е проект „Временна организация и безопасност на движението“ (ВОБД), в случаите на извършване на СМР в рамките на уличната регулация (съгласно разпоредбите в Глава Първа от Наредба №3/16.08.2010г. за временна организация на движението при извършване на строителство и ремонт на пътища и улици). ВОБД се изработва съгласно изискванията на Наредба №3/2010 г. за конкретните случаи при препятствия/заемане на части от тротоар и/или пътно платно.
- Договор за изграждане се представя в случаите, когато заявителят (физическо и/или юридическо лица), има сключен с Община Варна договор за изграждане на обект, общинска собственост.