ДИРЕКЦИЯ „ИНЖЕНЕРНА ИНФРАСТРУКТУРА И БЛАГОУСТРОЯВАНЕ"
ОТДЕЛ „ПАСПОРТИЗАЦИЯ И РЕГИСТРАЦИЯ НА СТРОЕЖИ"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2062 Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория /код по ИМЕОН 9111/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 177, ал. 3 от Закон за устройство на територията (ЗУТ)
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт. В случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт: експерти и специалисти от дирекция ИИБ, документа се подписва от Главен архитект на община Варна
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи. В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът:
Заявлението се подава от възложителя или упълномощено от него лице, с нотариално заверено пълномощно, до Главен архитект на община Варна в Център за административно обслужване (ЦАО) на Oбщина Варна. Към заявлението се прилагат следните документи:
1. Документ за собственост или учредено право на строеж, документ за право на строеж в чужд имот по силата на специален закон
2. Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор – оригинал
3. Информация за разрешение за строеж (акт за узаконяване)
4. Информация за протокол за определяне на строителна линия и ниво с резултатите от проверки на достигнатите контролирани нива
5. Акт образец №14 за приемане на конструкцията, когато се изисква
6. Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, образец №15 от Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството
7. Информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация; за строежите по чл. 32, ал. 1, т. 1, букви “б” и “ж” от Закона за кадастъра и имотния регистър, които създават зони на ограничения, се прилага удостоверение от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, че са нанесени в специализираните карти и регистри по чл. 32 от Закона за кадастъра и имотния регистър
8. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, когато такива са необходими
9. Технически паспорт, а когато строежът е новоизградена сграда - и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда, издаден по реда на наредбата по чл. 48 от Закона за енергийната ефективност
10. Актове по специални закони, които са необходимо условие за въвеждане в експлоатация
11. Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице)
12. Списък на собствениците на обекти в сградата – в Таблица 1 (за предаване в Дирекция “Местни данъци”)
13. Описание на обектите в сградата – в приложените Таблица 3-1 и Таблица 3-2 (за предаване в Дирекция “Местни данъци”)
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
* При подаване на заявлението възложителят заплаща предварително определена такса в размер на 100 лв.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- през портал за предоставяне на електронни услуги
- със заявление на гише в Центъра за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: безсрочен
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1
Срок за изпълнение на услугата – 7 дни.
А. Регистриране на строежи от 4 и 5 категория:
700 лв. – ІV-та категория
500 лв. – V-та категория
Б. Регистриране на реконструкции, преустройства, основен ремонт и смяна предназначение на обекти от 4-та и 5-та категория:
550 лв. – ІV-та категория
400 лв. – V-та категория
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Освобождават се от такси:
Държавните и общинските органи, организациите на бюджетна издръжка, Българският Червен кръст;
Лица, заявили саниране на цели жилищни сгради, паметници на културата, с което се подобрява експлоатационната годност на съществуващата сграда и/или се удължава срока на експлоатация;
Сдружения на собственици, регистрирани по реда на Закона за управление на етажната собственост в съответната общинска администрация и в регистър БУЛСТАТ за обекти по финансиране по ОП „Регионално развитие“ посредством схема BG161РО001/1.2-01/2011 за изпълнение мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради по проект BG161РО001-1.2.01-0001 „Енергийно обновяване на българските домове“;
аявители (физически и юридически лица), за изграждане на обекти - общинска собственост, които имат сключени с Община Варна договор за проектиране и/или договор за изграждане на обекти общинска собственост.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: съгласно чл. 215 от ЗУТ, по аргумент от чл. 217, ал. 1, т. 7 от ЗУТ (пред Административен съд Варна, в 14-дневен срок)
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)