ДИРЕКЦИЯ „ТУРИЗЪМ"
ОТДЕЛ „КАТЕГОРИЗАЦИЯ"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2088 Категоризация на заведения за хранене и развлечение.
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 12, т. 4, чл. 128, ал. 1, т. 2 и т. 3, чл. 129, ал. 1 и ал. 2 от Закона за туризма и чл. 16, ал. 1 от Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости.
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: кмет на община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице, с нотариално заверено пълномощно, до директор на дирекция „Туризъм“ в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
1. Актуален документ за собственост - нотариален акт, договор за наем, договор за ползване, разрешение за поставяне и др.;
2. Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице)
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 14 дни.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
- Временно удостоверение за открита процедура по категоризиране на туристически обект – 3 /три/ месеца.
- Удостоверение за определена категория на туристически обект /оригинална символика/ – 5 /пет/ години, с изключение на:
• удостоверение за обектите, разположени върху понтон, чийто срок съответства на срока на действие на разрешителното им.
• удостоверение за обектите с временен характер, които са със срок на разрешение за поставяне от една година до пет години, срокът на категоризацията не може да надвишава срока на разрешението за поставяне.
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
Съгласно чл. 2, ал. 1 и ал. 2 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма за категоризиране на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване) таксите са следните:
1. За разглеждане на документите:
а) до 20 места за сядане – 75 лв.;
б) от 21 до 50 места за сядане – 125 лв.;
в) от 51 до 100 места за сядане – 250 лв.;
г) от 101 до 150 места за сядане – 400 лв.;
д) от 151 до 250 места за сядане – 600 лв.;
е) от 251 до 300 места за сядане – 700 лв.;
ж) над 300 места за сядане – 1000 лв.;
2. За вписване в Националния туристически регистър:
а) до 20 места за сядане – 75 лв.;
б) от 21 до 50 места за сядане – 125 лв.;
в) от 51 до 100 места за сядане – 250 лв.;
г) от 101 до 150 места за сядане – 400 лв.;
д) от 151 до 250 места за сядане – 600 лв.;
е) от 251 до 300 места за сядане – 700 лв.;
ж) над 300 места за сядане – 1000 лв.;
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Областен управител на област с административен център Варна.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: съгласно чл. 197 от АПК, чрез кмета на Община Варна пред Административен съд, в 14-дневен срок.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail