УСЛУГА №9138
Одобряване на План за безопасност и здраве (ПБЗ) и/ или План за управление на строителните отпадъци (ПУСО)
Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 156б от ЗУТ
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: експерти и специалисти от дирекция АГУП, документа се подписва от Кмет на общината или оправомощено от него длъжностно лице
Информация за центъра за административно обслужване:
адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
телефон за връзка: (052) 820 800
работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице, с нотариално заверено пълномощно, до директор на дирекция АГУП в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
- Копие на разрешение за строеж, влязло в сила;
- Копие на архитектурна и ВиК ситуация от одобрен инвестиционен проект;
- Копие на документ за собственост или отстъпено право на строеж;
- Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
- Част „План за безопасност и здраве“ – 3 екземпляра
- Част „Временна организация и безопасност на движението“ – 3 екземпляра (когато е приложимо)
- Част „План за управление на строителните отпадъци” – 3 екземпляра
- Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице)
* Копията на документите да са заверени за вярност.
Срок за изпълнение на услугата – 14 дни.
Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по пощата
- Със заявление по електронен път на e-mail
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Планът губи правно действие, когато разрешението за строеж е загубило правно действие
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
- Част ПБЗ – 100 лв.
- Част ПУСО – 100 лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд - Варна
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ, чрез Кмет на Община Варна пред Административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail
*Забележка:
- Заявлението се подава за нови строежи след влизане в сила на разрешението за строеж и преди откриване на строителна площадка и/или преди започване на дейности по премахване на сгради и съоръжения.
- Неразделна част от ПБЗ е проект „Временна организация и безопасност на движението“ (ВОБД), в случаите на извършване на СМР в рамките на уличната регулация (съгласно разпоредбите в Глава Първа от Наредба №3/16.08.2010г. за временна организация на движението при извършване на строителство и ремонт на пътища и улици). ВОБД се изработва съгласно изискванията на Наредба №3/2010 г. за конкретните случаи при препятствия/заемане на части от тротоар и/или пътно платно.