УСЛУГА №9132
Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти с ОСИП от ЕСУТ и издаване разрешение за строеж
Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 144, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: главен експерт - архитект, специалисти, Главен архитект
Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно до Главния архитект на Община Варна в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
- Документи за собственост, а за сгради на жилищностроителни кооперации - и влязло в сила решение на общото събрание за приемане на проекта;
- Виза за проектиране в случаите по чл. 140, ал. 3, съгласувана с експлоатационните дружества и подземния кадастър – оригинал.
- Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
- Копие от действащ ПУП-ПРЗ, ПЗ, РУП, заверен „вярно с оригинала“ от съответната районна /общинска/ администрация
- Две копия от инвестиционния проект в обхват и съдържание, определени с наредбата по чл. 139, ал. 5 на хартиен и електронен носител, като форматът на записа на цифровите копия на инвестиционните проекти и на документите и данните към тях се определят с наредбата по чл. 139, ал. 5, както следва:
|
Част Архитектура |
|
Част Озеленяване |
|
Част ОВК |
|
Част СК |
|
Част Геодезия |
|
Част ВОД |
|
Част ЕЛ. |
|
Част Геология |
|
Част Пътна |
|
Част ВиК |
|
Част Енергийна ефективност |
|
Част Технология |
|
Част ПБЗ |
|
Част Пожарна безопасност |
|
Част ПУСО |
- Положително становище от органите по пожарна безопасност за строежите І, ІІ и ІІІ категория
- Документ с предоставени изходни данни и условия за присъединяване от експлоатационните дружества към мрежите на техническата инфраструктура в случаите, когато не е поискано издаване на виза за проектиране по чл. 140а;
- Влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или друг специален закон, и съответствие на инвестиционния проект с условията в тези актове;
- Решение по ОВОС, издадено по реда на закона за опазване на околната среда (когато е необходимо)
- Заповед за премахване на засегнатата от строителството дървесна растителност /ако има такава/
- Технически паспорт на сградата (при реконструкция, преустройство, надстрояване, промяна на предназначението и натоварванията) обследване
- Съгласуване при условията и по реда на Закона за културното наследство - за недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони.
- Предварително съгласие на министъра на регионалното развитие и благоустройството, издадено в едномесечен срок от постъпване на искането, което се вписва в разрешението за строеж във връзка с чл. 96 от ЗУТ.
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Едностранна комуникация: информация съгласно дефиницията за Ниво I и предоставяне на онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри (II-ро ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: 5 години
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1:
1).Жилищна сграда - 30 дни (4,05 лв./кв. м.)
2).Нежилищна сграда - 30 дни (8,10 лв./кв.м.)
3).Преустройство и реконструкция – 30 дни – 50% от т.1 или т.2
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Забележка: За проучване и разглеждане на инвестиционни проекти /при входиране на документацията/ - съгласно Приложение 1, чл.79А, т. 1.35 от Наредба на ОбС Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна се заплаща:
- за жилищни сгради вкл. пристройки, надстройки - 50 лв.
- за нежилищни сгради – 80 лв.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд – Варна
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail