ДИРЕКЦИЯ „АРХИТЕКТУРА, ГРАДОУСТРОЙСТВО И УСТРОЙСТВЕНО ПЛАНИРАНЕ"
ОТДЕЛ „АРХИТЕКТУРА"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2084 Издаване на удостоверение за търпимост на строеж /код по ИМЕОН 9084/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: §16, ал.1 от ПР на ЗУТ или §127, ал.1 от ПЗР ИД на ЗУТ
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: главни експерти, специалисти, Главен архитект
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно до Главния архитект на Община Варна в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
1. Документ за собственост на поземления имот или учредено право на строеж
2. Нотариално заверена декларация за времето на извършеното строителство или др. документи удостоверяващи времето на извършеното строителство
3. Скица на поземления имот от кадастралния план; от действащия ПУП или действащия по време на извършеното строителството ПУП.
4. Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
5. Архитектурно заснемане; Проекти част - Заснемане или Становище по следните части: СК, Ел., ВиК, ЕЕф., ПБ;Част „Геодезия” – тахиметрична снимка;
6. Разрешение или Становище по реда на чл. 96 от ЗУТ;
7. Пълномощно /в случай, че искането се подава от пълномощник/
Други документи свързани с допустимостта на извършеното строителство (при необходимост)
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
Забележка:
• Строежи, изградени до 7 април 1987 г., за които няма строителни книжа, но са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно действащите разпоредби на Закона за устройство на територията, са търпими строежи и не подлежат на премахване и забрана за ползване.
• Строежи, изградени до 31 март 2001 г., за които няма строителни книжа, но са били допустими по разпоредбите, които са действали по времето, когато са извършени, или по действащите разпоредби съгласно този закон, са търпими строежи и не подлежат на премахване или забрана за ползване. Те могат да бъдат предмет на прехвърлителна сделка след представяне на удостоверение от органите, които са овластени да одобряват съответните инвестиционни проекти, че строежите са търпими.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво)
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: безсрочен
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1:
1). Жилищна сграда - 30 дни/100 лв.
2). Нежилищна сграда - 30 дни/100 лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд – Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail