ДИРЕКЦИЯ „АРХИТЕКТУРА, ГРАДОУСТРОЙСТВО И УСТРОЙСТВЕНО ПЛАНИРАНЕ"
ОТДЕЛ „АРХИТЕКТУРА"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2061 Допускане на изменения в одобрен инвестиционен проект /код по ИМЕОН 9080/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: 154, ал. 5 от ЗУТ
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: главни експерти, Главен архитект
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно до Главния архитект на Община Варна в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
1. Документ за собственост ..............................................................................................
(нотариален акт, учредено право на строеж и др.)
2. Копие от действащ ПУП-ПРЗ, ПЗ, РУП, заверен за “вярно с оригинала” от съответната /общинска/ районна администрация.
3. Нотариално заверено съгласие на заинтересуваните лица – възложителят, собствениците и носителите на ограничени вещни права в поземления имот
4. Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
5. Две копия от инвестиционния проект в обхват и съдържание, определени с наредбата по чл. 139, ал. 5 на хартиен и електронен носител, като форматът на записа на цифровите копия на инвестиционните проекти и на документите и данните към тях се определят с наредбата по чл. 139, ал. 5, а именно:
oЧаст Архитектура oЧаст Озеленяване oЧаст ОВК
oЧаст СК oЧаст Геодезия oЧаст ВОД
oЧаст ЕЛ. oЧаст Геология oЧаст Пътна
oЧаст ВиК oЧаст Енергийна ефективност oЧаст Технология
oЧаст ПБЗ oЧаст Пожарна безопасност oЧаст ПУСО
6. Оценка за съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежите(ОСИП ); (когато се изисква такова) / за инвестиционния проект/+ 1 /един/ брой на електронен носител
7. Положително становище на органите по пожарна безопасност само за строежите от Іва, ІІра и ІIІта категория
8. Документи с предоставени изходни данни и условия за присъединяване от експлоатационните дружества към мрежите на техническата инфраструктура
9.Решение по оценка на въздействието върху околната среда, издадено по реда на закона за опазване на околната среда (когато има промяна на функцията и предназначението)
10. Разрешение за строеж №............../................г.- оригинал;
11. Протоколи, съставени по време на строителството.
12. Съгласуване при условията и по реда на Закона за културното наследство - за недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони.
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво)
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: 5 години
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1:
1).Жилищна сграда - 14 дни с КД – ОСИП или 30 дни - ЕСУТ (50% от цената за одобряване на инв. проект – но не по- малко от 50 лв.)
2).Нежилищна сграда - 14 дни с КД – ОСИП или 30 дни - ЕСУТ (50% от цената за одобряване на инв. проект – но не по- малко от 50 лв.)
3).Преустройство и реконструкция – 14 дни с КД – ОСИП или 30 дни – ЕСУТ (50% от цената за одобряване на инв. проект – но не по- малко от 50 лв.)
Забележка: За проучване и разглеждане на инвестиционни проекти /при входиране на документацията/ - съгласно Приложение 1, чл.79А, т. 1.35 от Наредба на ОбС Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна се заплаща:
- за жилищни сгради вкл. пристройки, надстройки - 25 лв.
- за нежилищни сгради – 40 лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд – Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail