УСЛУГА №9073
Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти
Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл.142 от ЗУТ
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: главни експерти, Главен архитект
Информация за центъра за административно обслужване:
адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
телефон за връзка: (052) 820 800
работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно до Главния архитект на Община Варна в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
- Документ за собственост .................................................................................................
(нотариален акт, учрeдe.но право на строеж и др.)
- Копие от действащ ПУП заверен за “вярно с оригинала“ от съответната районна /общинска/ администрация.
- Виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ (в случаите, когато е задължителна по ЗУТ) или скица – копие от действащ ПУП, съгласувана с експлоатационните дружества и подземния кадастър – оригинал.
- Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
- Две копия от инвестиционния проект в обхват и съдържание, определени с наредбата по чл. 139, ал. 5на хартиен и електронен носител, като форматът на записа на цифровите копия на инвестиционните проекти и на документите и данните към тях се определят с наредбата по чл. 139, ал. 5, както следва:
o |
Част Архитектура |
o |
Част Озеленяване |
o |
Част ОВК |
o |
Част СК |
o |
Част Геодезия |
o |
Част ВОД |
o |
Част Ел. |
o |
Част Геология |
o |
Част Пътна |
o |
Част ВиК |
o |
Част Енергийна ефективност |
o |
Част Технология |
o |
Част ПБЗ |
o |
Част Пожарна безопасност |
o |
Част ПУСО |
- Оценка за съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежите (ОСИП) + 1 /един/ брой на електронен носител
- Положително становище от органите по пожарна безопасност за строежите І, ІІ и ІІІ категория
- Документи с предоставени изходни данни и условия за присъединяване от експлоатационните дружества към мрежите на техническата инфраструктура
- Решение по оценка на въздействието върху околната среда издадено по закона за опазване на околната среда (при необходимост)
- Технически паспорт на сградата (при реконструкция, основен ремонт, преустройство, надстрояване, промяна на предназначението и натоварванията)
- Съгласуване при условията и по реда на Закона за културното наследство- за недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони.
- Предварително съгласие на министъра на регионалното развитие и благоустройството, издадено в едномесечен срок от постъпване на искането, което се вписва в разрешението за строеж във връзка с чл. 96 от ЗУТ.
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
Начини на заявяване на услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска /куриерска пратка (за сметка на заявителя) на адрес
- По електронен път на e-mail
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Едностранна комуникация: информация съгласно дефиницията за Ниво I и предоставяне на онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри (II-ро ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: 1 година
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1:
- 1). Жилищна сграда с КД за ОСИП чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ- 14 дни (1,35 лв./км.м.), с КД от ЕСУТ чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 1 от ЗУТ – 30 дни (4,05 лв./км.м.)
- 2). Нежилищна сграда с КД за ОСИП чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ - 14 дни (2,70 лв./км.м.) с КД от ЕСУТ чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 1 от ЗУТ – 30 дни (8,10 лв./км.м.)
- 3). Преустройство и реконструкция – с КД за ОСИП чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ - 14 дни, с КД от ЕСУТ чл. 142, ал. 1 и ал. 6, т. 1 от ЗУТ - 30 дни – 50% от т.1 или т.2
Забележка: За проучване и разглеждане на инвестиционни проекти /при входиране на документацията/ - съгласно Приложение 1, чл.79А, т. 1.35 от Наредба на ОбС Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна се заплаща:
- за жилищни сгради вкл. пристройки, надстройки – КД за ОСИП - 25лв.
КД от ЕСУТ – 50 лв.
- за нежилищни сгради – КД за ОСИП - 40 лв.
КД от ЕСУТ – 80 лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд - Варна
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail