ДИРЕКЦИЯ „ЕКОЛОГИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА"
ОТДЕЛ „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 1993 за издаване на разрешително за ползване на водни обекти – публична общинска собственост с изключение на разрешителните по чл. 46, ал. 1, т. 3 от Закона за водите
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за водите; Наредба за ползването на повърхностните води (НППВ)
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: кмет на община Варна
4. Информация за центъра за административно обслужване:
адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
телефон за връзка: (052) 820 800
работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Възложителят или упълномощено от него лице (с нотариално заверено пълномощно) подава заявление по образец, в Центъра за административно обслужване на Община Варна. Заявлението и приложените към него документи се подават в два екземпляра – единият в качеството му на оригинал се представя на книжен носител, а вторият — като негов пълен цифров аналог — на магнитен носител. Към заявлението се прилага и документ за платена такса.
Преиздаване на разрешително: съобразява се с чл. 78а и 79 от ЗВ. В случаите по чл. 79, ал 2 от ЗВ се съблюдават разпоредбите на чл. 45 от НППВ.
Изменение на разрешително: съгласно чл. 46 от НППВ, за изменение и/или продължаване на разрешително за използване на повърхностни води и водни обекти не се изготвя писмена преценка по чл. 62 ЗВ. Условията, при които се изменят разрешителните са посочени в чл. 72 от ЗВ.
Изменението на срока на действие на разрешителните се извършва съгласно чл. 78 ат ЗВ. Случаите, в които разрешителните се изменят служебно, са упоменати в чл. 73 от ЗВ. Копия от решенията се изпращат в БДЧР.
Продължаване срока на действие на разрешително: в съответствие с чл. 78 и 78а от ЗВ. Заявление за продължаване срока на действие на разрешително се подава преди изтичането му. При изменение и/или продължаване на разрешително, писмена преценка по чл. 62 ЗВ не се изготвя.
Прекратяване и отнемане на разрешително: извършва се служебно, в съответствие с чл. 79 и 79а от ЗВ. При наличие на съответните обстоятелства и на база констатациите от проведения контрол, Дирекция ЕООС, съгласувано с дирекция ПНО, изготвя решения за прекратяване/отнемане на разрешителни за ползване, от името на Кмета на община Варна. Решенията се изпращат до съответните титуляри на разрешителни. Чл. 79, ал. 7 дава възможност за прекратяване на разрешително при изрично заявен от титуляря отказ от правото на ползване.
Отказ от правото на водовземане от титуляр на разрешително
Ограничаване на правата, произтичащи от разрешителното: в глава четвърта, раздел V на ЗВ са упоменати обстоятелствата, при които е възможно ограничаване на правата, произтичащи от разрешителното.
Досиета и регистър на издадените от община Варна разрешителни:
Дирекция ЕООС създава и съхранява досие, свързано с всяко издадено от кмета на общината разрешително и всеки отказ за издаване на такова. Досието съдържа всички документи, касаещи разрешителното/отказа от издаване на такова.
Съгласно чл. 182, ал. 1, т. 3 от ЗВ и чл. 58, т. 3 от НППВ общинските администрации водят регистър по чл. 41, ал. 3, т. 2 от ЗВ на разрешителните, издадени от кмета на общината. Чл. 60 от ЗВ регламентира вида и съдържанието на регистрите. Регистърът се актуализира от дирекция ЕООС до 7 дни след всяка промяна в обстоятелствата, свързани с разрешителните и се изпраща в БДЧР. Съгласно чл. 59 от ЗВ регистрите на разрешителните са публични и достъпът до тях се осигурява чрез интернет страниците на общините.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: За издаване на разрешително се попълва заявление по образец №27, а за преиздаване, изменение и/или продължаване срока на действие на разрешително се попълва заявление по образец №31, съгласно Заповед на Министъра на околната среда и водите №РД-392/06.06.2017 г. за одобряване на образци на заявления за откриване на процедура за издаване на разрешително по Закона за водите. В заявленията са описани приложенията, които ги придружават. Целта на ползването се посочва, съгласно чл. 46 от Закона за водите. За прекратяване на разрешителни по желание на титуляря (чл. 79, ал. 7 от ЗВ) се подава заявление в свободен текст.
7. Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Разрешителните за ползване на воден обект за изземване на наносни отложения се издават за срок не по-дълъг от срока на действащия към датата на издаване на разрешителното план за управление на речните басейни (ПУРБ). За всички останали разрешителни, съгласно чл. 57 от ЗВ, срокът на действие е до 20 години.
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
10.1 За издаване на разрешително за водовземане - 250 лв.;
10.2 За изменение и/или допълнение на разрешително за водовземане - 130 лв.;
10.3 за продължаване срока на разрешително за водовземане - 100 лв.;
10.4 за продължаване и изменение едновременно - 230 лв.
Съгласно чл. 30, ал. 2 от Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерство на околната среда и водите, при прекратяване на започнала процедура, внесената такса не се възстановява.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
Срок за изпълнение на услугата:
- за издаване на разрешителни за водовземане – до един месец след решение на Общински съвет – Варна;
- за продължаване срока на действие – до 40 дни след подаване на заявлението;
- за изменение на разрешителни за водовземане, по желание на титуляря – до един месец след решение на Общински съвет – Варна;
- за преиздаване на разрешителни за водовземане, по желание на титуляря - до 40 дни след подаване на заявлението;
- за прекратяване на разрешително за водовземане при заявен от титуляря отказ - до 40 дни след подаване на заявлението.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Басейнова дирекция Черноморски район
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: по реда на глава 10 от АПК.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail