ДИРЕКЦИЯ „ТУРИЗЪМ"
ОТДЕЛ „КАТЕГОРИЗАЦИЯ"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 3122 Регистриране на места за настаняване клас "В" - апартаменти за гости и стаи за гости
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 128, ал. 2 от Закона за туризма и чл. 31, чл. 34, ал. 1 от Наредбата за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости.
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: кмет на Община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
- В 7-дневен срок от подаването на заявлението-декларация кметът на общината или оправомощено от него длъжностно лице издава заповед за регистрация и удостоверение съгласно чл. 128, ал. 4 от Закона за туризма на лицата, заявили извършването на хотелиерство в стая за гости/апартамент за гости.
Към него се прилагат следните документи:
1. Копие от документа за ползване на обекта, ако не е собствен и не подлежи на вписване в публичен регистър;
2. Изрично пълномощно, когато заявлението-декларация се подава от пълномощник.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 7 дни
*Забележка:
1.Заявления-декларациите и приложенията към тях се подават на български език.
2.Документите може да се представят и на всеки от официалните езици на Европейския съюз, придружени с официален превод на български език. В случай на противоречие между текста на документа и превода на български език предимство има преводът на български език.
3.Заявления-декларациите и уведомленията, подавани по електронен път следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
4.Плащането на такса за разглеждане на документи за категоризиране, съгласно тарифата по чл. 69, ал. 3 от ЗТ. се извършва на касата в Център за информационно обслужване при община Варна или по банков път.
- Преустановяване на дейност настаняване в регистриран обект - чл. 34, ал. 1 от Наредбата за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости.
Лицето, което предоставя настаняване в регистриран обект и желае да преустанови извършване на дейност подава заявление за прекратяване на дейността до кмета на общината. В 3 - дневен срок от подаване на заявлението кметът на общината или упълномощени от него длъжностни лица заличават вписаните в регистъра по чл.167 от ЗТ обстоятелства и обезсилва издаденото удостоверение.
- Вписване на промени в обстоятелствата - съгласно чл. 32, ал. 3 от Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости в случаите, когато настъпи промяна във вписаните обстоятелства в Националния туристически регистър по отношение на капацитета на обекта, лицето, което извършва дейност в регистрирания апартамент за гости или в стая за гости, подава заявление- декларация съгласно чл. 168, ал. 2 и 3 от Закона за туризма.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Безсрочно
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
Съгласно чл. 3, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма за регистрация на места за настаняване от клас "В", таксите са следните:
1. Регистрация на места за настаняване от клас "В" – стаи за гости или апартаменти за гости: 20 лв. на легло;
2. За вписване на промени в НТР на стаи за гости и апартаменти за гости, когато промяната води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) - 50 лв.;
3. За вписване на промени в НТР на стаи за гости и апартаменти за гости, когато промяната не води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) - 20 лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: кмет на Община Варна.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: съгласно чл. 197 от АПК, чрез кмета на Община Варна пред Административен съд, в 14-дневен срок.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail